rhynn 2008.11.14. 08:00

Dave Keuning interjú 2. rész

A Killers dobosával készített interjú második része következik, melyben Dave az új album elkészültének kulisszái mögé enged betekintést.

Beszéljünk a harmadik albumról, amelynek Day & Age lesz a címe. Máshogy készült ez, mint az előzőek?
 
Igazából más volt, hiszen jobban elkülönültünk egymástól a készítése során. Korábban, főleg a Hot Fussnál összejöttünk, s minden nap együtt gyakoroltunk munka után. Össze kellett hangolnunk a beosztásunkat, de végül heti hat este együtt próbáltunk Ronnie fülledt garázsában. Las Vegasból jöttünk, ott mindig meleg van. Ott ültünk, s próbáltunk, hogy meglássuk, mi lesz belőle. A Day & Age-nél, miután befejeztük a Sam's Town turnéját, hat hónapot külön töltöttünk, mindenki tette a maga dolgát. Volt idő tehát alkotni, s arra, hogy mindenki felvegye a saját ötleteit külön-külön a Logic programmal. Ez a program ugyanis e-mailben továbbküldi a felvételeket, s mikor rájöttünk, ez hogyan működik, nagyon boldogok voltunk. Elküldtük Stuart Pierce-nek, a producerünknek is az albumot, sőt ő még a billentyűs részekbe is belejavított, így mire áprilisban összeültünk megbeszélni a részleteket, már ismertük egymás ötleteit. Négy hét alatt végignéztük az összes felvett demot, hisz körülbelül 40 szám volt készen, s mindet végigpróbáltuk. Végül 19 számot vettünk fel, s ebből 10 került fel az albumra; a többi csak "B oldalas" szám volt.
 
Az elképzeléseink is folyamatosan változtak, hisz 40 szám állt rendelkezésünkre, csinálhattunk volna dupla albumot is. Aztán arra gondoltunk, felveszünk két albumot, a kérdés csak az volt, hogy mikor adjuk ki a másodikat, hiszen az első után másfél évig turnézni akartunk. Aztán azt mondtuk, basszus, rakjuk fel a 10 legjobbat. Utána a nagy feladat az volt, hogy találjuk meg a 10 legjobb számot, s vegyük fel azt. Összességében azt mondom, örülök, hogy így csináltuk.
 
Hogy voltatok ezzel az új albummal? A Sam's Town-ra adott reakciók befolyásolták?
 
Nem hiszem, hogy a reakciók hatással lettek volna a munkánkra, de mind másfajta zenét szeretünk, dance-t, rockot, valami lassabbat, stb. Épp ezért felvettünk egy dance számot azok kedvéért, akik azt szeretik, ez volt a Human. Stílusát tekintve elég változatos az album, igazából nem is néztünk vissza, hogy megbeszéljük a Sam's Townt, csak írtuk a számokat, s ez lett az eredménye. Éppen ezért nem is tudom, mi az album fő témája, igazából csak különböző trackek gyűjteménye az album, a szövegeket ő (Brandon) utólag írta, s így fogta össze kicsit a számokat.
 

Hogyan készült az album?

Kicsit együtt játszottunk, s ahogy megvolt a dob-track, felvettünk egy vázlatot, melyhez hozzávettük a basszust, majd jött a gitár, s ezt gyakoroltuk. Aztán jöttek a furcsa gitár-szóló ötleteim, amiket felvettünk, végül Brandon felvette a billentyűs részeket, s átnéztük a számot, hogy hova kell még egy kis gitáros rész.

Nem úgy néz ki, hogy előre megírtad a hosszú gitárrészeket, elég improvizatívnak tűnik a megoldás.

Nem, néha próbáltam kicsit kevesebbet adni, hisz a mixelésnél úgyis összejön a dolog, de persze megpróbáltam a gitár részeket előtérbe helyezni.

Nagyon érzelmes az új album. Néhány szólód nagyszerű, főleg a Losing touch-ban. Hogy jött az ötlet?

Ez a kedvenc szóló részem az albumon. Ezt még azelőtt csináltam, hogy a számot felvettük volna. Amikor áprilisban elkezdtük a demokat felvenni, akkor gyakoroltam ezt a részt, s ha belegondolok, az összes szólóm gyakorlás közben született. Felvettünk három-négy változatot, aztán Ronnie (Vannucci Jr. - dobos) azt mondta, ez neki tetszik, s nem tudtam meggyőzni, hogy ennél többre vagyok képes. Ő azt mondta, hogy ez tökéletes, s így született a Losing Touch. Utólag azt mondom, igaza volt.

Nagyon jó ez a rész, de remekül sikerült a gitár-intro a Human esetében is.

Sok ember nem tudja, hogy ez gitáros rész. Persze a hozzáértők egyből tudják, de szeretném mindenkiben tudatosítani, hogy a Human introja gitárszóló, hisz volt egy lány, aki azt mondta: "Bárcsak több gitár lenne a számban", mire én mondtam, hogy a számot az elejétől a végig gitáron játszom, hogy lehetne ennél több? Tudom, hogy ez nem tipikus gitár hang. Stuart lakásában vettük fel, Londonban, s a Human volt az első számunk, melyet Stuarttal készítettünk. Találkoztunk vele, hogy megbeszéljük, lenne-e a producere az albumnak, s ezen a megbeszélésen jutott eszembe az ötlet, mire ő mondta, hogy akkor menjünk fel a lakásába, s már akkor éreztem, hogy valami fog történni itt, ami megmarad.

A végére a legfontosabb kérdés: Játszol-e a Guitar Hero-val vagy a Rock Banddel?

Egyszer kipróbáltam egy barátommal, aki rávett, hogy mutassam meg mit tudok. Egy üzletben voltunk, nyilvános helyen, ahol senki nem ismert meg. Erre berakta a When Your Were Youngot, s azt egyszer lejátszottam.

Milyen voltál?

Egész jó voltam, de nagyon frusztrált, arra gondoltam, hogy valami nem jó. Tudom, hogy kell a számot játszani, s ez nem jó... annyira nem ment, pedig úgy gondotlam, tudom, hogy kell a számot játszani.

Úgy tűnik, a legtöbb zenész nem olyan jó a játékban, még a saját számaival sem.

Igen, ez nagyon zavart engem is.

Köszönöm, hogy időt szakítottál rám, s el kell, hogy mondjam, az új album nagyon tetszik!

Címkék:zene interjú killers Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rhynnhosei.blog.hu/api/trackback/id/tr27765154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása