rhynn 2008.10.28. 15:05

Trévé kettő: bukottak még...

Magyarországon, ha a két nagy csatorna ugyanazt a műsort adja, szinte minden esetben az RTL-t választja a tévénézők kb 70%-a. Hogy miért van ez, arra lennének ötleteim, de kicsi demagógiával élve azért, mert az RTL KLUB egyszerűen jobb műsorokat gyárt. Minőségi és ízlésbeli különbségek miatt erről nem érdemes vitatkozni, azonban tény, hogy míg az egyik csatornának minden sikerül, addig a másik csak szenved.

Ennek pedig három oka van:

1. Az RTL magyarországon eléggé proaktív struktúrával próbál betörni: minden újítás náluk kezd először, gyakorta a világ vezető fejlesztéseit láthatjuk. A TV2 ezzel szemben extrém módon reaktív: gyakorlatilag minden műsora másol valamit, néha elég irritáló módon.

2. Az RTL vezetősége licenszekben gondolkodik, s nem sajnál sok pénzt kiadni az igényes műsorokra. (két kivétel ugrik be: üstökös és való világ - de ezek még az ősidőkben voltak).

3. Az RTL próbál mindenkihez szólni, míg a TV2 differenciál. Azt is szarul. Nem lehet egy duopóliumos piacon úgy szegmentálni, hogy akkor mi csak nőknek adunk műsort, mert a célközönség elveszik. Ha mondjuk van 4-5 csatornád, ahol szét lehet szórni a műsorokat, akkor igen (Viva - MTV Hungary), de ahol egyszerre csak egy műsort adhatsz, ott ez nagy hiba. Differenciálás a rétegadóknak lehet hatásos eszköz, pl. a paprika tv-nek vagy a sportadóknak, mert ők úgyis csak kevés emberhez juthatnak el, de hozzájuk hatékonyan.

A siker egy olyan dolog, amiről nem kell beszélni. Fórumos szóhasználattal élve, aki sikeresként tetszeleg, sikeres ember nem lehet! Márpedig a TV2 esetében más nem folyik a csapból, minthogy ők mekkora übermájerek, érintésüktől minden arannyá változik. (Túl sok Heroest néztek?).

Nézzük csak a TV2 nagy sikereit az elmúlt két hónapból:

Senorita Szöszi. Idétlen Győzike klón egy buta szőke libával. Ki gondolta egy percig is komolyan, hogy ő viccesebb lesz, mint Győző? Győzikével bármit el lehet adni, hiszen őneki megvan az esze ahhoz, hogy pontosan felmérje, mire van szükség. Hargitai Bea megjátsza a végtelenül hülye nőt. Pedig még Kirk Lazarus is megmondta: "Sose add a full kretént!"

10! A műsor, melyben benne van a TV2 talán legszebb alkalmazottja és mégis nézhetetlen. Akkora marhaság, hogy már a nézőnek fáj. A lényeg, hogy ez kb. a Celebrity Roast-nak a magyarítása, ahol szarrá aláznak mindenkit. Értelme nem sok, az eredetihez pedig köze sincs.

Update: A két műsor hatalmas sikerei után temetőbe került, mint egyszeri sztárjátékos a Milanban, az argentín telenovella ugyanis megmérkőzhet a parkolópályára küldött Lost-tal a forma1-gyel, ami sávjában verhetetlen, főleg, hogy most dől el a világbajnoki cím, míg a sütögetős műsor új vasárnapi idejében a lassan 10 éve verhetetlen Heti Hetessel találkozik.

SNL XXL, a műsor, amiről posztot akartam írni, annyira felhúzott. Aztán meggondoltam magam, mert annyit sem ért. Több száz millió forintból csináltak egy műsort, ami egy adással kiégette magát. Ha licenszelték, nem értem, hogy aki a procedúrát felügyeli (licenszeknél ugye még a kameraman étrendjét is meghatározzák), az hogy engedhette műsorba. Ha nem licensz, akkor meg szemét mocskos lenyúlás az egész, méghozzá az amerikai Saturday Night Live-é (ami már 34. évadát éli kinn), ahol még az intro is teljesen ugyanaz. Csakhogy kinn viccesen csinálják, sztárokkal, nálunk meg Kern Andrással...

Ami még nem is lenne gond, ha vicces lenne. De nem az. Milyen műsor az, ahol a pilot-ban a saját megszűnésükön röhögnek, meg a TV2 ballépéseiről dalolnak? Borzasztó. Ezt a nézettség mutatja legjobban, s ez alapján a csatorna le is vette műsoráról a két nap múlva esedékes részt, állítólag újraírják, s novemberben adják Koltai Róberttel.

A TV2 szeptemberi nézettsége azt bizonyítja, hogy a csatorna új műsorstratégiája nagy eredményekre képes, jó úton haladunk, hogy 2010-re kitűzött célunkat, mely a piacvezetői szerep elérése, teljesítsük. 2007 júliusa óta a legmagasabb nézettséget produkáltuk primetime műsorsávban. - Gyöngyössi Bence, TV2

Említhetném még a Hal a Tortánt. Az RTL licenszelte a Vacsoracsatát, erre a TV2-nél valakinek a fejéből kipattant az ötlet, amely véletlenül szinte mindenben megegyezik az RTL-ével. Aztán ugye az RTL licenszelte a Celeb vagyokot, melyet több mint 2 millióan néznek, erre Frei Tamás agyából kipattan egy teljesen ugyanolyan műsor, melyet állítólag már több országba is eladtak. Hasonlóan a Megasztárhoz meg a Hal a Tortánhoz.

Hozzáadhatjuk a bukottak még kategóriához a TV2 néhány sikeres és a tv2-nézők csoportjában 100% share értéket felmutató műsorát:

- Okosabb vagyok, mint egy ötödikes (ritka gyönge eresztés)

- Az igazság ára (mindenhol bebukott, majd pont nálunk nem?)

- Megasztár 3 (a minden eddiginél gyengébb 4. kezdi felhozni magát)

- Táskás műsor (jó volt, amíg nem lett sikeres, aztán a jót kivették belőle, pár hét alatt kiégették)

- Favorit, Cápák (Maunika só ellen? Könyörgöm!)

Ehhez képest a Tv2 nagyon sikeres, s készül a piacvezetőnek járó trónra. Hofi óta tudjuk, hogy az embert az álmai vezérlik, de azért ez már túlzás.

Címkék:gazdaság abszurd Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rhynnhosei.blog.hu/api/trackback/id/tr61736654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása