rhynn 2008.11.06. 16:00

Ennél erősebb mezőny elképzelhetetlen

Véget ért életem eddigi legizgalmasabb szezonja a Forma-1-ben, s már alig győzöm várni a januári időszakot, amikor is elkezdődnek a tesztelések, bemutatják a jövő évi autókat. Holtszezon van, de ez is további izgalmakat ígér! Szokatlanul alacsony lesz a pilóták mozgolódása, a 22 helyre nagyjából 3-4 változás jut, s ez a szám szokatlanul alacsony. A kérdés az, hogy ugyan minek cseréljenek a csapatok, amikor ilyen pilótáik vannak?

Van három világbajnok a mezőnyben. Lewis Hamilton, a csodálatos. Róla sokat nem kell mondani, mindösszesen annyit, hogy újonc évében egy ponttal maradt le a világbajnoki címről, majd a másodikban már összejött neki. Agresszív, ravasz, belemegy az adok-kapokba, de a forma-1-hez erre szükség is van. Leszámítva talán Hakkinent, az elmúlt 15-20 évben nem volt olyan világbajnok, aki ne lett volna kicsit balhés. Szerintem szükség is van erre. A nyugodt pilóták (lásd: Barichello) eltűnnek a mezőnyben, soha sem lesznek igazi sztárok.

Mellette ott van Raikönnen, aki tavaly nagy csatában nyerte meg a címet, majd idén leeresztett, úgy tűnik, komoly motivációs problémákkal küzd. Megelégedett a győzelemmel, sokszor mintha nem is lenne kedve a versenyzéshez. Igérgeti, hogy pár év múlva visszavonul, s kipróbál más sportágakat is. Pechére a McLaren akkor lett igazán jó, amikor ő elment onnan. Átkozottul gyors, lehetetlen kihozni a sodrából, hátránya viszont, hogy akkor tud jól menni, ha aláteszik az autót.

Alonso a legérdekesebb. Mindenkivel haragban van, nincs olyan pilóta a mezőnyben, akivel ne veszett volna össze a pályán vagy azon kívül. Kétszeres világbajnokként érkezett a McLarenhez, felhozta a csapatot, de nem lehetett első számú pilóta Lewis kárára, s ezt nem bírta megemészteni. Szabotálta Hamiltont, ezen el is úszott csapattársa bajnoki címe, majd visszament a Renaulthoz és ismét felhozta őket az élmezőnybe. Jelenleg a mezőny legjobb tesztelője, tapasztalata, hozzáértése sokat jelenthet csapatának. A Ferrariba vágyik, ahová egyelőre nem fér be, a Honda csábítja, de úgy néz ki, marad a Renaultnál, s jövőre komoly eséllyel indul. Legnagyobb hátránya, hogy nincs olyan csapattársa, aki tudja támogatni.

Szintén elismert és nagy nevű pilóta még egy található a mezőnyben: Sebastian Burdais négyszeres Champ Car bajnok, de valamiért nem megy neki a Red Bullnál. Nagyon ügyes, gyors sofőr, de a Forma-1 kicsit túl gyors neki, ráadásul a csapat is nagyon sokat várt tőle: valahogy visszakerülni az amerikai piacra, melynek az elmúlt évek unalmas versenyei, a hazai pilóta hiánya és az emlékezetes gumibalhé sokat ártott.

És mellettük ott vannak a csodálatos fiatalok: Kubica, Vettel, Sutil, akik szintén a jövő nagy bajnokai lehetnek. Kubica 2006-ban debütált, első futamán elcsípte az egy pontot, Rosberg jól elverte, majd a futam után a pontját is elvették a szabálytalan autó miatt. Aztán volt egy nagy balesete is, s a helyén indulhatott Vettel első futamán. Mindketten fényes jövő előtt állnak, Kubica hosszú távon is számíthat a BMW-re, lassan első számú pilótává avanzsál, Vettel pedig - látszólag - visszalép, a Torro Rossoból a sokkal szerényebb eredményeket felmutató Red Bullba ül át. Ráadásul Ferrariból Renault-ba. Nem sokon múlott, hogy ők ketten hozzák össze az egyéni címet is a Ferrarinak, hiszen az utolsó körökben a már lekörözött Kubica előzte meg Hamiltont, megzavarva az angolt, s Vettel kihasználta a lehetőséget, elment mindkettő mellett. Mindenki azt hitte, ezzel Massa nyer, de Glock kamikaze technikája nem jött be, s az utolsó 500 méteren dőlt el a cím sorsa. Ekkor Massa már 38 másodperce világbajnokként ünnepelt...

Hatlamas meglepetés a Toyota idei szereplése. Glock és Trulli is megmutatta, milyen eredményre képesek, ha kicsit jó az autójuk. AZ időmérőkön szerzett dobogós helyek, valamint az utolsó futam is egyértelművé tette: jövőre a Toyotával számolni kell!

Az év nagy csalódása számomra a gyerekek szereplése volt: Nico Rosberg és Nelsinho Piquet láthatóan örökölte édesapja tehetségét, de a Forma-1-hez mindketten gyengék voltak. Nico esetében az idei gyengélkedés meglepő, hiszen  2006-ban ő szinte berobbant a mezőnybe, lehetséges világbajnokként kezelték, végül csapattársa, Kubica árnyékából nem tudott kitörni, csak abban az időszakban, amikor a lengyel sérülése miatt nem állhatott rajthoz. Piquet pedig talán a legrosszabb helyre került: Fernando Alonso mögé, kifejezetten második számú pilótának, akinek a legfontosabb feladata, hogy elérje, Alonso minél előrrébb kerüljön. Rendszeresen kikapott az időmérőn, s hatalmas hátrányba került a pontversenyben is, jövője ezért kérdéses. Egyelőre maradhat, de ha így kezdi a következő évet is, bizony év közben is kirakhatják. Hozzájuk csatlakozik, vélhetően a Honda kormánya mögött Bruno Senna, a korábbi kétszeres világbajnok unokaöccse. Ő most 25 éves, de csak most robbanhat be a világ élvonalába, hiszen egy korábbi igérete alapján 18 éves koráig nem versenyezhetett. Tehetsége megkérdőjelezhetetlen, idén második lehet a GP2-ben, ahol a győztes Pantano új kihívások után nézhet: Forma 1-es csapat nem igazán érdeklődik iránta.

A jelenlegi mezőnyből Raikkönen, Hamilton, Kubica, Rosberg, Webber, Glock mellett Vettel is már az első versenyén pontot tudott szerezni. Rajtuk kívül második nekifutásra sikerült Massának, Buttonnak és Kovalainennek is.

Persze nem lehet mindenki tökéletes, voltak negatív szereplők is: Kovalainen már tavaly is megmutatta, mennyire sok még neki a forma-1-es kocsi, idén pedig miatta a konstruktőri cím is elúszott. Neki még 1-2 évig egy középcsapatban a helye. Vettel vagy Sutil sokkal jobb csapattárs lett volna, gondolom többet is kértek volna...

A Honda nagyon alulteljesít: Button és Barichello szinte kibérelték az utolsó helyeket, már amikor beérkeztek. Valamit nagyon elszúrtak az egyik legnagyobb költségvetésű csapatnál.

Az idény végén távozik a száguldó cirkuszból DC, vélhetően Barichello és talán Rosberg is, az idei teljesítmények alapján egyiket sem kell megsiratni. Érkezhet Senna, s szerintem valaki ajánlatot tesz majd Takuma Kamikaze Satonak is, hiszen ő annyira népszerű hazájában, hogy még külön csapatot is építettek köré.

Akárhogy is lesz, ez a mezőny bizony bitang erős. Ha megfelelő szinten zajlanak a fejlesztések, 4-5 csapat is folyamatosan versenyben lehet az új, slickgumis, újmotoros korszakban. (ugye három éve nem változtak a motorok a tilalom miatt, jövőre meg már 3 futamot kell kibírni). Kiváncsian várom a rajtot!

Címkék:f1 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rhynnhosei.blog.hu/api/trackback/id/tr69753695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása