rhynn 2008.11.12. 14:00

Persze, hogy nem a vezetés a hibás

Kiütötte az RTL a TV2-t, mint az Union a Madridot, ennek ellenére a vezetőség továbbra is elégedett, hiszen minden a legnagyobb rendben van, csak hát ez a fránya világválság okolható mindenért. Megbukott a Szöszis műsor, a 10! című valami, szánalmas volt az XXL, de szerenécsre ott van a hiánypótló Józsi Barát (kinek, milyen hiányát pótolja?), s a Legenda (a Megasztár), mely állítólag unalmas, s a táncos műsortól ismét kikapott. Egyedül a House és az NCIS nyeri a sávját komoly bevételt hozó időszakban, ki kell rugni 35 embert, de ezért senki sem hibás.

Más a két műsor. A mienk szórakoztató, mozgékony és kalandos. Ebben a valóságshow-ban valódi küzdelmek vannak, valódi feszültségek, így amikor a kocsikat elnyelte a sártenger, az egy valós esemény megörökítése. Ezzel nem azt mondom, hogy a másik műsor rossz, elismerem a Celeb vagyok nézettségi sikerét, mi viszont hosszútávra tervezünk, hiszünk a türelmes munkában. A másik egy rövidtávú, hathetes műsor.

Várdy vezérigazgató úr a Frei műsorról és a Celeb vagyokról.

Kedves Váradi Úr! Rosszul érezném magam, ha cégvezetőként ennyire nem lennék képbe a piaci helyzettel! A Celeb vagyok ugyanis 3 hetes formátum, csak éppen két évad ment belőle, s így lett hat hetes. A zárt formátumnak pedig komoly előnyei vannak, hisz a néző ez esetben tudja, hogy már csak pár adást kell néznie, s győztest kap. Hat hét alatt kettőt! Éppen ezért jobban leül a tévé elé. Ugyanez a helyzet a Pókerarccal is, ami szintén nagy sikerrel futott. Mellesleg a szelb vagyok jóval érdekesebb, mint az afrikai kaland. A hosszú táv alatt meg biztosan azt érti, hogy két héttel tovább fog tartani a celeb vagyoknál, így akkor átveheti a nézők egy részét. (nem mellesleg nem is egy idősávban van a két műsor, tehát felesleges erre játszani)

Volt ősszel pár melléfogás. Mi történt ezekkel?
- Mindenhol van ilyen. Egy hollywoodi stúdió gyárt húsz nagyfilmet egy évben, ebből kettő bombasiker, ezek tartják el a többit. Nálunk is van, ami bejön, van, ami nem. Itt jegyezném meg, hogy mi nem akarjuk egy szezon alatt megváltani a világot. Letettük az alapokat, új arculat van, és tiszta, hogy nem a közszolgálati és kereskedelmi tévék közt lavírozunk

Leraktátok az alapokat? Déva várát építitek! Amit nappal felépítetek, estére lebomlik (szó szerint...) Hét műsor indult idén, s mind a hét megbukott. Az analógia mentén haladva, hol van itt a két bombasiker? Talán az egy műsort megérő XXL?

Ez nagyon érdekes eset. Nagy lendülettel indítottuk az őszt, de azt kell mondanom, hogy ezúttal túlvállaltuk magunkat, hét új műsor a indult, de nem tudtunk megfelelő figyelmet adni ezeknek kommunikációban, tartalomban, gyártás szempontjából. Hét új műsor indításával nagyot vállaltunk, de nem tervezünk több ilyen szezont.

Mégis, mik a tervek? Az RTL-en is indult jópár új műsor, mégsem kellett egyiket se levenni.

Nehéz megfejteni, mi mitől sikeres. Ha azt mondom, hogy öt ismert ember együtt vacsorázik, az magában nem érdekes, de mégis nagyon sokan nézik a Hal a tortán-t. Lehet, hogy a Senorita Szöszi túl távolinak tűnik, lehet, hogy nem találtuk meg a helyét a struktúrában, de az is lehet, hogy megrendezettnek tűnik...
A néző lassan áll át, nehéz a szokásokon változtatni, de hosszútávon tervezünk és rajta vagyunk, hogy 2010-re piacvezetők lehessünk. Nem az első kilométereken kell a maratont megnyernünk.

Komolyan, minden évben elmondjátok, hogy két év múlva piacvezetők lesztek. Az emberek egyszer majd úgyis elhiszik. Olyan ez, mint a szövetségi kapitányok székfoglalója: adjatok két évet, s kijutunk a EB-re, VB-re. Ha nem, az se baj, két évvel később jön a következő. Először is az lenne a fontos feladat, hogy a vezetőség megfejtse, mitől lesz egy műsor sikeres. Mert az nem elég, hogy az RTL-en van.

A hibás tehát a világválság, hisz emiatt kell elbocsátani az embereket, s emiatt nem nézik a nézők a műsorokat. Az index szerint mégsem:

A leépítésben információink szerint szerepe van annak is, hogy a Tv2 tervei túl drágának bizonyultak, a nem túl sikeres őszi szezon megmutatta, hogy rövidtávon más médiapiacokon nagyobb hasznot tud realizálni ProSiebenSat1-csoport. Úgy tudjuk, hogy a külföldi tulajdonos ennek fényében, a válság hatásaira felkészülve nem támogatja már a Tv2 offenzív taktikáját, aminek lényege, hogy nagy költségvetésű, új műsorokkal akarják megelőzni a konkurenciát.

Információk szerint 100 milliót elköltöttek legutolsó pofátlan lenyúlásukra, s mégis oltári módon bukott. Ennyiből bármit le lehetne licenszelni, s máris kapnának olyan embert segítségnek, aki tudja, mitől lesz sikeres egy műsor. Érintettségéből fakadóan egyébként SzabóZ is írt a programigazgató interjújáról, érdemes elolvasni!

Címkék:komment abszurd 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rhynnhosei.blog.hu/api/trackback/id/tr36765389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.11.12. 16:35:36

Szakbarbár: köszönöm a kommentet, véletlen leszedtem :(
Át kellett volna olvasni egyszer a cikket, sajna lejárt a munkaidő és még ki akartam rakni. ilyen hibákat :(
süti beállítások módosítása