Vannak olyan dolgok, amit értelmes marketinges nem követ el: nem reklámoz alkoholt alkoholistával (Travolta Chilli Palmeres betiltott reklámjai), amerikai alkoholt libanonban amerikai bombázás közepette leomló hidakkal, s legfőképpen "okos" embereknek szóló gyorskölcsönt focistával...
A focista ugyanis pozícionáláskor csak utolsónak ért be a sorba az edzésről, az okos, értelmes, példakép, stb. jelzők helyett a sötét tuskó maradt meg. Nem jó ez így, bár sokan mindent megtesznek, hogy igazat adjanak a kétkedőknek.
Adott ugyanis az új provident reklám, melyben az öltözőben az egyik focista a másiknak magyarázza, hogy a gyorskölcsönnek csak 13.000 forint a törlesztője, futja belőle mindenre. Persze azt már nem teszi hozzá, hogy értelmes ember gyorskölcsönt max akkor vesz fel, ha életmentő műtétre kell költeni, nem pedig nyaralásra költi... Persze ezt a jószándékú férfiember nem tudja, mert ő focista, nem érthet ehhez. A törlesztő az heti, nem havi a téháem meg 250%, persze ez nem azonos a kamattal...
Mit gondolnak erről a kliensek?
Ha bemegyek egy bankba, akár órákat állok sorba, kifaggatnak mindenről, itt meg rendesek, pikk-pakk intézkednek. Jobb, hogy idejönnek, nem kell buszoznom, sorban állnom, csak megcsináljuk a papírokat és már hozzák is a pénzt. Egy nap alatt meg is van.
Hogyne. Fizetsz 200% kamatot, hogy ne kelljen buszozni?
A TV-ben láttam a hirdetést, fölhívtam a számot és másnapra már meg is volt a kölcsön.
Már próbálkoztam máshol is és általában más bankoknál olyan körülményes. És ha már kölcsön kell, akkor inkább tegnap, mint holnapután.