rhynn 2009.03.28. 07:18

Elkezdődik a 2009-es Forma1-es szezon (Liveblog)

Közel 5 hónapos várakozásnak lett vége egy perccel ezen poszt elkezdése előtt, igyekszem összeszedni a gondolataimat. Az RTL-es csapat változatlan, sajnos a stúdió is ugyanaz a ronda valami. A szakértőkkel eddig sem volt gondom, Gyulai Balázs-t pedig kezdem megszokni. Mindenesetre nagyon irritál.

6:40 A Száguldó Cirkusz Igazi Show lett! Ez a bejelentkező montázs eszméletlenül tetszett. Valahogy mindíg ez volt a bajom a Forma 1-gyel, hogy a látványos MotoGP, NASCAR, Indy Car közvetítésekhez képest a montázsok, intrók, a "feliratozás" elég konzervatív volt. Remélem ezen változtatnak. Nem mellesleg az RTL már HD Forma1-et igért tavaszra, erről azonban most hallgatnak. A tévém megvan hozzá.

6:47 Sebastian Vettel a Red Bull szponzorálásával mutatja be a 2009-es szabályokat egy eszméletlen látványos animáció segítségével. Pörögnek, forognak az autók, megláthatjuk, hogy is néz ki a KERS nevű mutatvány.

6:49 Megvan az első kérdés is, mellyel rózsaszín elefántriasztót lehet nyerni, kivételesen nem is sikerült könnyűre. "Ki a Forma 1 újonca 2009-ben?"

6:50 Épp a diffúzorokat elemzik, sikerült nagyon jó képeket bevágni róla. Erről szól a pereskedés, a Red Bull óv is, szerencsére szabályosnak találták. A dolog lényege, hogy 3 kiscsapat kb. 1 év alatt kifejlesztett valamit, amitől egy picit gyorsabbak lesznek, s persze a másik 7-nek ez nem tetszik, hiszen kb. fél évig hátrányba lesznek. A nagyok persze nem a saját mérnökeiket hordják le, hogy őnekik nem jutott ez eszükbe, hanem perelnek, óvnak, a sajtóban próbálnak másodperceket nyerni. Dögöljön meg a szomszéd tehene is...

6:53 Megint ez a fránya kérdés. A győztes kap egy raklap energiaitalt (a képen kb 8 tálca van az elvárt 200 helyett...) vagy 3 darab könyvet, ami szintén szponzori dolog lehet, vagy valamely műsorvezető könyve. Így kell ezt csinálni.

6:56 Interjúk, Massa beszólt Magyarországnak: üzeni a nézőknek, hogy reméli, a Magyar Nagydíjon nem romlik el háromszor az autója. Ez a blokk lehetne hosszabb, minthogy 3 pilóta elmond 1-1 mondatot. Tudom, a magazinműsornak is kell anyag, de azt elvből nem nézem, mert azon a héten van, amikor nincs F1, tehát csak fájdítja a szívemet.

6:58 IGENN!!!!!! Ross Brawn mester megtalálta első szponzorát: a hátsó szárny oldalfalán (a Redbull Cola falon) megjelenet egy vörös VIRGIN felirat. Ohh Yeah! Ez azért fontos, mert ők amúgy is szoros költségvetéssel indultak, Bernie mester pedig tovább szivatja őket: télen meg akarta venni az istállót, amikor látta benne a potenciált, Brawn viszont elküldte melegedni, ezért most jön a megtorlás: Öreg Bernard kitalálta, hogy a Branwn valójában újonc csapatnak minősül, nem pedig a Honda jogutódjának, így a tavalyi prémium nem jár neki a reklámok után. Ha én megtudnék így spórolni 22 millió eurót a saját pénzemből, lehet, hogy ezt tenném, kár, hogy ez mindenki számára nyilvánvaló, hogy csak a lehúzásról és a kicsinyes bosszúról szól.

7:01 Az egyik Force India bemelegítő körével elindult a szezon. Az időzítéssel gondok lehetnek, ahogy kitért rá a kommentátor is, hisz a verseny felénél fog a sötétedés elkezdődni, ami nagyon zavarja a pilótákat, vélhetően többen is kicsúsznak majd.

7:03 A szezon egyik legnagyobb változása a gumik radikális átalakítása: a pilóták ú.n. slick gumikkal járnak, ami azt jelenti, semmiféle minta nincs rajtuk, így a leszorítóerejük sokkal kisebb, főleg esőben. 15 évvel ezelőttig ilyenek voltak a gumik, most pedig visszatértek. Kb. úgy kell elképzelni, mintha egy ragadós rágógumit raknának rá a felnikre, hisz ez az olvadt massza fogja a kocsit az úton tartani. Állítólag ez lassítja a kocsikat, én ebben nem vagyok biztos. Hatalmas különbség van a szuperlágy és a kemény gumik között, itt tényleg a gumiválasztáson múlhat a dolog. Ráadásul a versenyhétvégén felhasználható gumik száma is korlátozott, így vélhetően a nagy csapatok a legjobb gumit csak a Q3-ban meg a verseny egy részén fogják felpakolni.

7:05 Kovalainen másfél másodpercre Rosbergtől...

7:06 Nakajima vezeti a versenyt, élen a két Williams. Ez most meglep, főleg a múltkori kommentjeim után. Más a teszt, mint a valóság.

7:08 Raikkönen átvette a vezetést, ennek nem örülök. Mindenesesetre nagyon csúszkál a mezőny a kanyarokban. Fizikailag nehéz lesz a futam így. Alonso letaszajtotta Kimit, de a mezőny második legunszimpatikusabb pilótája vezetett a versenyben kb 20 másodpercig. Aztán jött Rubns Barichello.

7:10 OHH YESS! Lewis a második helyre jött fel! Remélem tartani tudja.

7:11 A Két Brawn vezet! Barichello lassan eléri a hét legjobb idejét. 7 ezredre van tőle! És Mercedes motorral.

7:13 6 perc van hátra, Kubica és Massa kieső helyen.

7:14 Heidfeld kocsijában van KERS, jelenleg a 12. Rosbergében (csapattársa) nincs, ő második. Megéri... A KERS problémája, hogy egy 30 kilós tömör vasblokkot kell elhelyezni a kocsiban, ami gyakorlatilag sehol nem fér el, s a súlypontot is átvariaálja. Még 2 évig nem kötelező, a gyors pilóták kocsijai nem is használják. A súly miatt a pilóta veszt egy-másfél másodpercet, amit az utánégetőből kell visszaszereznie, de ez nem igazán megy.

7:19 1:25.427 - Webber és a Renault nagyon durva eredményt ért el.

7:19 Hamilton rádiója: Your KERS is fully charged, Your KERS is fully charged. +80 lóerő 6 és fél másodpercig. Tisztára mint valami számítógépes játékban.

Buemi, Piquet, Fisicella, Sutil, Burdais. Sorry folks!

7:21 1:25.0!!! A Két BRAWN nyerte az első kört az utolsókként befutva. Barichello és Button! Mindkettő megérdemelné a győzelmet legalább egyszer. Annyit tettek a Hondáért. Hell Yeah!

7:22 Burdais: "Game Over!"

7:23 Sajnos a száguldó cirkusz nem lett egy látványos cirkusz, minden maradt a régiben, csak engem zavartak meg a jó kis montázzsal.

SZÜNET.

7:30 A nap rossz híre: Hamilton nem tudja folytatni. Elment a jókedvem... 15. hely, már csak a két Hondás tud megvigasztalni.

7:39 Felocsúdtam az előző sokktól, jött az újabb: Kovalainen az utolsó, 14.-15. a két McLaren...

7:40 Nagyon szoros a mezőny. A KERS-esek látváyosan lemaradtak.

7:41 Űridőt megy a két Brawn Honda: Barichello 1:24.783 és nem sokkal lemaradva Button is jön. A Mercedes talpraállásáig nekik szurkolok. Meg utána is. :)

7:42 Alonso is kiesett, s csak rajta és Kovalainenen múlott, hogy a két Ferrari nem. Jó lesz ez az idény. Ha Alonso nem csúszik ki, most Kimi búcsúzik...

Button, Barichello, Vettel, Rosberg. Ez aztán a meglepetés. Nakajima és Heidfeld a KERS miatt eshetett ki, csapattársaik az első ötben... Heidfeld, Alonso, Nakajima, Kovo és Lewis búcsúzott.

Szünet.

7:53 1:26.600 a célidő, Button futotta, mögötte Barichello. Érezhetően belassult a mezőny. A két ferrari lemaradva, Massa 3 másodperccel... Tele lesznek tankolva az olaszok.

7:55 Itt szinte mindenki fullra tankola, Brawnék meg vagy ennyire jók, vagy félig üres kocsival mennek. Valahogy bejön ez a kiszámíthatatlanság, ami a futamot jellemzi, új taktika, más feltételek.

7:57 Massának gondjai vannak a kocsival. A Ferrari megbízhatatlansága eddig is téma volt, reméljük, marad is.

7:59 Ross Brawn egy zseni. A két pilótája úgyszintén. Innen látszik, milyen fostalicska volt a tavalyi Honda, hisz a csapat egy-az-egyben megmaradt, a pilóták meg oktatják a mezőnyt.

8:00 "Rubens Barichello megkezdte második forma 1-es pályafutását, hát ez hihetetlen!"

8:01 Button!! Eszméletlen ez a Brawn Mercedes! Ross Brawn pedig egy kibaszott zseni! (by Marci). Brawn mester mérges. Button öröme fergeteges.

Button, Barrichello, Vettel, Kubica, Rosberg. Feje tetejére állt a világ. Kiemelném Vettelt, a Red Bullban, őbenne látom a jövő nagy világbajnokát.

Új szabály, hogy a futam előtt meg kell mondani az üzemanyagot. Kiváncsi leszek, van egy olyan érzésem, hogy nagy meglepetés lesz a Brawn üzemanyagszintje. (Szerintem nem sokkal kevesebb, mint a Ferrarié.)

Címkék:f1 komment hamilton Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rhynnhosei.blog.hu/api/trackback/id/tr1001030469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása